top of page

Het besluit

ZE WORDT GEDEKT

Nadat we (mijn man en ik) uitgebreid hadden gepraat over de voor- en nadelen en over de financiële investering, besloten we dat we een nestje bij haar wilden. Smokey (Annemijn) is nu vijf jaar en van een hormoongevoelige adolescent is ze uitgegroeid tot een rustig, stabiel, sociaal maatje, die graag voor je werkt, gek is op kinderen en gek is op ons. Zij is er klaar voor.

Maar niet alleen Smokey was veranderd. Wij ook. We hadden van haar geleerd om op een andere manier naar honden te kijken en op een andere manier met honden om te gaan. De dominante baas (old skool) veranderde in een coachende handler, die werkt zonder druk en steunt bij momenten van stress (new skool). Wij zijn er klaar voor.

Het project ging van start, ons gezamenlijk project (proces), want een ding spraken we af. We zien wel hoe het loopt. Lukt het niet, dan hebben we gewoon pech (en gaan we alsnog op vakantie).

De voorbereiding

- Actie 1: De lichamelijke controle HD, ED – oké,

- Actie 2: Oogcontrole – oké,

- Actie 3: Overleg met fokcommissie- oké,

- Actie 4: Contact met de eigenaar van de mogelijke dekreu in Zeeland – oké.

“In Zeeland?” riep mijn man.” Ja, een unieke hond, een unieke combinatie,” sprak ik met een verkrampte glimlach. Terwijl ik in mijn hoofd al bedacht hoe ik fokzorgverlof zou moeten aanvragen bij mijn baas. Maar gelukkig loste het probleem zich op


POPULAR TAGS

Er zijn nog geen tags.
bottom of page