top of page

Dag 32 Werk

Smokey uitlaten, pups buiten de binnen-ren laten spelen, vetbed in de wasmachine stoppen, voederbakjes in de afwasmachine, verschonen van de plasmat, dweilen van de kamer, poging tot bijvoederen in m'n oude kleren, water verversen, broodje eten met kop koffie, journaal kijken, knuffelen, douchen, nette kleren aan, instructie briefje schrijven en dan naar het werk.

Ik moet even denken aan vroeger, toen ik moest werken en Jose vooraf naar de crèche moest brengen. Het in rustig tempo afwerken van een strak, vast schema. De nachten waren toen ook gebroken, net als nu.

En dan ben je aan het werk.

Even bijpraten met collegae, even koffiedrinken. En terwijl ik de achterstallige werkmail lees, en even niet weet waar ik moet beginnen, krijg ik een appje van m'n dochter en zwijmel ik weg. Vandaag maak ik het niet te laat.

De eerste werkdag zit erop.

En dan kom je thuis en wordt je begroet door opkijkende kopjes, schuddende kontjes en een vrolijk gekef. En terwijl ik kook in de keuken, moet ik bij elke stap, die ik zet naar de grond kijken, want ze zitten overal. Onder het fornuis, op je schoen, hangend aan de theedoek, plassend naast de plas-mat, rennend door de kamer, slapend onder de tafel. De drie musketiers houden me aan het werk.


POPULAR TAGS

Er zijn nog geen tags.
bottom of page